فضاى ادارى و دکوراسیون داخلى محیط کار شما اهمیت بسیاری در روند کاری و جلوه اجتماعی خواهد داشت و مبلمان اداری یکی از پارامتر های ایجاد فضای ایده آل و مناسب است. لازم است که شما، در ایجاد فضایی رسمی و مدرن و در عین حال راحت و ساده تلاش کنید؛ ترکیب و هارمونی صحیح و به کار بردن خلاقیت در انتخاب و چیدمان، سبب جلوه ای زیبا و به روز در محیط کار شما خواهد شد.انتخاب مبلمان صحیح سبب احترام و مشتری مداری شما و راحتی و آسودگی کارکنان خواهد شد. به دلیل اهمیت مبلمان و تأثیر در دکوراسیون داخلی، در ادامه در رابطه با نقش و انتخاب مبلمان اداری مناسب، صحبت خواهیم کرد:

اهمیت مبلمان اداری مناسب

 مبلمان اداری یکی از مواردی است که سبب جلب نظر و توجه افراد در هنگام ورود به فضای اداری و محیط کار شما خواهد شد. در صورتی که مبلمانی مدرن و کارآمد را برای محیط کار خود انتخاب کنید علاوه بر کارآیی، سبب زیبایی محیط و دکوراسیون داخلی نیز خواهد شد.امروزه در اکثر اماکن و فضاهای اداری می توانید مبلمانی متناسب با فضای کوچک یا بزرگ را مشاهده کنید و نقش آن را در ایجاد تأثیر مثبت برای عوامل و کارمندان و همچنین مشتریان و ارباب رجوع مشاهده کنید. در واقع می توان گفت امروزه مبلمان اداری و مدرن جایگزین صندلی و میزهای ساده و قدیمی در گذشته شده است.ترکیب صحیح رنگ و بافت مبلمان در کنار دیگر فاکتورهای طراحی داخلی، هارمونی شیکی را برای محیط کاری شما رقم خواهد زد. بنابراین از نقش مبلمان اداری  در محیط اداری خود غافل نباشید و متناسب با فضای خود، مبلمانی مناسب و با کارآیی بالا را انتخاب کنید و سبب ایجاد فضایی لوکس در محیط کار خود شوید.


مبلمان اداری مختلف 

با توجه به نقش و اهمیت مبلمان مدرن اداری، در هر فضایی می توان از مبلمان اداری و مشتقات آن استفاده کرد و فضای مناسبی را جهت امور کاری و اداری و همچنین ایجاد فضایی راحت جهت کار و استراحت ایجاد نمود. در واقع مبلمان از نوع اداری شامل تجهیزاتی است که به فضای کسب و کار شما جلوه خاصی می دهد و سبب نظم دادن اشیا و محیط می شود. مبلمان اداری محدود به فضای اداری نخواهد شد بلکه طیف گسترده ای از اماکن و فضاها مانند منازل، مدارس، دانشگاه، بانک، بنگاه، سالن کنفرانس، آموزشگاه و ... را پوشش می دهد و کاربرد اساسی در طراحی و دکوراسیون داخلی آن ها خواهد داشت.

 همچنین مبلمان اداری شامل انواع مختلف میز مدیریت، میز مطالعه، صندلی و میز کامپیوتر، پارتیشن اداری، میز تحریر، صندلی های اداری، قفسه کتابخانه، قفسه بایگانی اسناد، کمد و ... است که بر اساس نوع محیط اداری شما و کاربرد آن، در انواع مدل های مختلف ساخته و تولید می گردد.


انتخاب مبلمان اداری

امروزه تنوع بالای در مبلمان در انواع اشکال و جنس ها و رنگ ها، سبب جلب رضایت همه ی اقشار مردم با سلیقه های مختلف شده است و شما به راحتی می توانید مبلمان اداره خود را متناسب با سلیقه و محیط خود  انتخاب کنید. تا اینجا با انواع مبلمان اداری کلاسیک و کاربرد آن ها آشنا شده ایم، حال برای انتخاب مبلمان اداری مناسب لازم است که فاکتورهایی را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید مبلمان اداری مناسب کنیم.

ابعاد محیط و فضای اداری

پیش از اینکه اقدام به خرید مبلمان اداره و محیط کار خود کنید، ابعاد فضا و مکان مورد نظر خود را بررسی کنید و بر اساس بزرگی یا کوچکی فضای خود مبلمانی مناسب را انتخاب کنید. سعی کنید در فضای کوچک از مبلمانی با ابعاد بزرگ استفاده نکنید و از فضای در دسترس خود، استفاده ای مضاعف و کارآمد کنید. بنابراین سعی کنید مبلمان خود را هماهنگ با فضای محیط کار انتخاب کنید.

 حرفه و نوع استفاده ی مبلمان اداری

لازم است که موارد استفاده مبلمان اداری مختلف را بدانید و بر اساس نوع حوزه ی کاری خود مبلمان اداری کلاسیک متناسب را انتخاب کنید. انواع مختلفی از مبلمان اداری  بر حسب نوع حرفه و شغل وجود داشته که رعایت  تناسب مبلمان با کار شما ضروری است.

مبلمان اداری آفن

کیفیت و سلامت 

 یکی از نکات ضروری در هنگام انتخاب مبلمان، کیفیت محصول است تا بتواند جوابگوی نیاز کاری شما باشد و کیفیت و بازدهی مناسبی را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین در انتخاب مبلمان اداری مناسب، بررسی سطح کیفی محصول را فراموش نکنید. یکی از اجزای مهم و اساسی در مبلمان، صندلی است و دلیل اهمیت آن نقشی است که در سلامت کارکنان و عوامل ایفا می کند. همچنین به علت اینکه معمولاً  افراد ساعت های متوالی را در هنگام کار هستند و از این مبلمان استفاده می کنند لازم است محصولی انتخاب شود که به حفظ سلامتی و حتی کاهش خستگی کارمندان نیز کمک کند و استفاده مکرر آن سبب آسیب جسمانی نیز نشود. 

قیمت مناسب مبلمان اداری 

در خرید مبلمان برای حرفه خود ، بر اساس بودجه خود محصولی با کیفیت مناسب، ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون خود را انتخاب کنید؛ بالا بودن قیمت مبلمان اداری به منظور کیفیت و دوام بالای آن نخواهد بود. امروزه با وجود تنوع بسیار بالای مبلمان ، صرف نظر از نقش زیبایی شناسی، ابتدا به کیفیت یک محصول توجه کنید و براساس سطح کیفی آن اقدام به خرید کنید. تناسب در دکوراسیون و طراحی داخلی

مبلمان اداری جزئی از طراحی داخلی و دکوراسیون محیط کار شما محسوب می شود و سبب زیبایی، تفکیک و استفاده ی صحیح از فضا می شود؛ بنابراین از طراحی صحیح آن غافل نشوید.رنگ، یکی از عوامل مهم در دکوراسیون و طراحی فضای کاری شما است و سعی کنید با خلاقیت و نوآوری، مبلمان اداری کلاسیک و مدرنی متناسب با دکوراسیون محیط اداری خود انتخاب کنید.